Pored velikih hitova koji su izašli u 2022. godini poput Elden Ring-a, God of War Ragnarok i Horizon: Forbidden West-a koji su izašli ove godine, dobar broj najavljenih igara koji je trebalo da bude dostupan za igru je odložen za sledeću godinu. Sada, na pola januara, već imamo čemu da se radujemo u svetu gejminga, jer ova godina će da bude prilično uzbudljiva!
Ovo su neke od stvari koje će se provlačiti kroz svaku (skoro svaku) hit video igru koja izlazi u narednih 12 meseci:
1. Veštačka inteligencija koja dizajnira video igre
Već vidimo kako se veštačka inteligencija može koristiti kao alat za proizvodnju igara – na primer, način na koji je EA koristio mašinsko učenje da poboljša animaciju u realnom vremenu u najnovijim FIFA igrama. Ove godine ćemo verovatno videti više programera koji koriste alate kao što su generativni umetnički program Midjourney i jezički model chatbot Chat GTP kako bi asistirali u generisanju dizajnerskih ideja. „ChatGPT može biti zaista korisno sredstvo za kreiranje ideja“, kaže Vil Luton, veteran igara i osnivač Village Studio-a. „Model može da predlaže dizajn za funkcije i sadržaj, dok vi pingujete napred-nazad birajući te ideje. Daleko je od mogućnosti da kreira pristojan dizajn igara, ali je efikasan u crtanju širokog spektra inspiracija, stapajući ih i predstavljajući koncepte na polu-koherentan način, što vas može osloboditi blokade dizajnera. Takođe sada koristimo Midjourney u našem toku rada konceptualne umetnosti kao način da brzo vizualizujemo ideje, palete boja i stilove. Čak ima i ograničenu upotrebu za generisanje sredstava igre."
2. Uspon chat-botova
Ovo nam dolazi već neko vreme, ali stručnjaci misle da je 2023. godina u kojoj ćemo videti programere koji zaista eksperimentišu sa generativnim jezičkim modelima kako bi kreirali usputne razgovore u igri. Ukratko, NPC će početi da izmišljaju dijalog u hodu. „Poznajem dva tima iskusnih programera igara koji rade na igrama zasnovanim na jezičkim modelima“, kaže istraživač veštačke inteligencije Džulijan Togelijus, vanredni profesor na Odseku za računarske nauke i inženjerstvo Univerziteta u Njujorku. „Ovo su igre koje se široko mogu opisati kao otvoreni svet/RPG i koje koriste jezike otvorenog koda za dijalog. Izazov nije toliko tehnički koliko dizajnerski, jer je veoma teško 'ukrotiti' modele; oni nastaviće da trtljaju i izmišljaju stvari jer im je to u prirodi."
3. Apokaliptični scenariji
Umetnost je oduvek bila način za procesiranje traume, tako da nije ni čudo da nakon tri godine koje smo imali, igre pokazuju preokupaciju katastrofom i apokalipsom u 2023 godini. Počinje u januaru tužnom "Season: A Letter to the Future", gde krećete na putovanje biciklom da biste prikupili uspomene ljudi pre predstojećeg izumiranja. Kasnije dolazi postapokaliptička građevinska igra "Meet Your Maker: After Us", ekološka avantura na post-ljudskoj Zemlji; "Forever Skies", postapokaliptična igra za preživljavanje; i, možda i najinteresantnija od svih, "Eternights", akciona igra za dejtovanje, gde se borite i pronalazite ljubav *tokom* apokalipse.
4. Sve je "hard mode"
Tokom protekle decenije, trend u razvoju mejnstrim igara bio je ka dizajnu koji je skoro bez težine, u kome se igrači uvek osećaju kompetentno i zaštićeno. Ali onda je došao žanr battle royale sa naglaskom na veštini, tempu i munjevitom donošenju odluka, i "Elden Ring" sa svojom dubinom, zamršenošću i ekstremno kažnjavajućom borbom. Kako Luton kaže, „Ovo je rezultiralo da igrači stvaraju zajednice kako bi delili i učili, produbljujući svoje veze sa igrama i jedni sa drugima“. Ove godine ćemo videti mnogo teških iskustava. "Wanted: Dead" od kultnog japanskog programera Soleil se očekuje kao sajberpank verzija "Ninja Gaiden; Lies of P" i ona bi trebalo da bude više nalik na "Bloodborne" .
5. SAM stvaraš svoju priču
Video igre su oduvek imale kreativne zajednice obožavalaca, koje su proširile narativni univerzum svojih omiljenih naslova pričama, umetnošću, pa čak i spin-off naslovima koje su napravili fanovi. U 2023. će taj odnos saradnje doći do izražaja. "Meet Your Maker" je igra za izgradnju u prvom licu u kojoj nivoe i misije osmišljavaju igrači. "Storyteller" od argentinskog programera umetničkih igara Daniela Benmerguija je fascinantna slagalica u kojoj igrači grade priču od komponenti slagalice, a "Hytale" je RPG koji omogućava igračima da grade zgrade i pišu skripte priče za sopstvene zadatke. Uopšteno govoreći, jasno je da se simbiotski odnos između programera uticajnih na video igre i igrača razvija na veoma zanimljive načine.
Ali neće se raditi samo o igračima koji koriste alate u igri koji su im dati. Kako kaže programer Luci Blundell, čija sledeća igra, "Videoverse", uskoro ulazi u beta verziju: „Sa razvojem igara koji postaje sve lakši i lakši za pristup pojedincima, sada postoji mnogo veća raznolikost programera koji dolaze iz svih sfera života. Očekujem da ćemo sledeće godine videti više intimnih igara koje šire svest o polu, seksualnosti, mentalnim bolestima, ravnoteži između poslovnog i privatnog života i invaliditeta." Ukratko, odnos između igara i igrača može se zauvek promeniti ove godine.
Kako vam se čine noviteti? Koje igre ćete vi ispratiti ove godine?
Komentariši, znaš da želiš!
Za komentarisanje je potrebno da se prijaviš. Nemaš registrovan nalog?
Registracija je brza i jednostavna, registruj se i uključi se u raspravu.