Kako bi igrice mogle da se menjaju i razvijaju u 2023.
Ovo su neke od stvari koje će se provlačiti kroz svaku (skoro svaku) hit video igru koja izlazi u narednih 12 meseci:
1. Veštačka inteligencija koja dizajnira video igre
Već vidimo kako se veštačka inteligencija može koristiti kao alat za proizvodnju igara – na primer, način na koji je EA koristio mašinsko učenje da poboljša animaciju u realnom vremenu u najnovijim FIFA igrama. Ove godine ćemo verovatno videti više programera koji koriste alate kao što su generativni umetnički program Midjourney i jezički model chatbot Chat GTP kako bi asistirali u generisanju dizajnerskih ideja. „ChatGPT može biti zaista korisno sredstvo za kreiranje ideja“, kaže Vil Luton, veteran igara i osnivač Village Studio-a. „Model može da predlaže dizajn za funkcije i sadržaj, dok vi pingujete napred-nazad birajući te ideje. Daleko je od mogućnosti da kreira pristojan dizajn igara, ali je efikasan u crtanju širokog spektra inspiracija, stapajući ih i predstavljajući koncepte na polu-koherentan način, što vas može osloboditi blokade dizajnera. Takođe sada koristimo Midjourney u našem toku rada konceptualne umetnosti kao način da brzo vizualizujemo ideje, palete boja i stilove. Čak ima i ograničenu upotrebu za generisanje sredstava igre."
2. Uspon chat-botova
Ovo nam dolazi već neko vreme, ali stručnjaci misle da je 2023. godina u kojoj ćemo videti programere koji zaista eksperimentišu sa generativnim jezičkim modelima kako bi kreirali usputne razgovore u igri. Ukratko, NPC će početi da izmišljaju dijalog u hodu. „Poznajem dva tima iskusnih programera igara koji rade na igrama zasnovanim na jezičkim modelima“, kaže istraživač veštačke inteligencije Džulijan Togelijus, vanredni profesor na Odseku za računarske nauke i inženjerstvo Univerziteta u Njujorku. „Ovo su igre koje se široko mogu opisati kao otvoreni svet/RPG i koje koriste jezike otvorenog koda za dijalog. Izazov nije toliko tehnički koliko dizajnerski, jer je veoma teško 'ukrotiti' modele; oni nastaviće da trtljaju i izmišljaju stvari jer im je to u prirodi."
3. Apokaliptični scenariji
Umetnost je oduvek bila način za procesiranje traume, tako da nije ni čudo da nakon tri godine koje smo imali, igre pokazuju preokupaciju katastrofom i apokalipsom u 2023 godini. Počinje u januaru tužnom "Season: A Letter to the Future", gde krećete na putovanje biciklom da biste prikupili uspomene ljudi pre predstojećeg izumiranja. Kasnije dolazi postapokaliptička građevinska igra "Meet Your Maker: After Us", ekološka avantura na post-ljudskoj Zemlji; "Forever Skies", postapokaliptična igra za preživljavanje; i, možda i najinteresantnija od svih, "Eternights", akciona igra za dejtovanje, gde se borite i pronalazite ljubav *tokom* apokalipse.
4. Sve je "hard mode"
Tokom protekle decenije, trend u razvoju mejnstrim igara bio je ka dizajnu koji je skoro bez težine, u kome se igrači uvek osećaju kompetentno i zaštićeno. Ali onda je došao žanr battle royale sa naglaskom na veštini, tempu i munjevitom donošenju odluka, i "Elden Ring" sa svojom dubinom, zamršenošću i ekstremno kažnjavajućom borbom. Kako Luton kaže, „Ovo je rezultiralo da igrači stvaraju zajednice kako bi delili i učili, produbljujući svoje veze sa igrama i jedni sa drugima“. Ove godine ćemo videti mnogo teških iskustava. "Wanted: Dead" od kultnog japanskog programera Soleil se očekuje kao sajberpank verzija "Ninja Gaiden; Lies of P" i ona bi trebalo da bude više nalik na "Bloodborne" .
5. SAM stvaraš svoju priču
Video igre su oduvek imale kreativne zajednice obožavalaca, koje su proširile narativni univerzum svojih omiljenih naslova pričama, umetnošću, pa čak i spin-off naslovima koje su napravili fanovi. U 2023. će taj odnos saradnje doći do izražaja. "Meet Your Maker" je igra za izgradnju u prvom licu u kojoj nivoe i misije osmišljavaju igrači. "Storyteller" od argentinskog programera umetničkih igara Daniela Benmerguija je fascinantna slagalica u kojoj igrači grade priču od komponenti slagalice, a "Hytale" je RPG koji omogućava igračima da grade zgrade i pišu skripte priče za sopstvene zadatke. Uopšteno govoreći, jasno je da se simbiotski odnos između programera uticajnih na video igre i igrača razvija na veoma zanimljive načine.
Ali neće se raditi samo o igračima koji koriste alate u igri koji su im dati. Kako kaže programer Luci Blundell, čija sledeća igra, "Videoverse", uskoro ulazi u beta verziju: „Sa razvojem igara koji postaje sve lakši i lakši za pristup pojedincima, sada postoji mnogo veća raznolikost programera koji dolaze iz svih sfera života. Očekujem da ćemo sledeće godine videti više intimnih igara koje šire svest o polu, seksualnosti, mentalnim bolestima, ravnoteži između poslovnog i privatnog života i invaliditeta." Ukratko, odnos između igara i igrača može se zauvek promeniti ove godine.
Kako vam se čine noviteti? Koje igre ćete vi ispratiti ove godine?